Hoe verwerk ik een retour?
Stap 1 - Je kunt retourneren door naar het gedeelte ‘Mijn bestellingen‘ in je account te gaan en naast de bestelling die je wilt retourneren te klikken op 'Retourneren'. Je wordt vervolgens doorverwezen naar ons Retourportaal waar je jouw retourkoerier kunt selecteren en een label kunt kopen. Voor retourzendingen wordt € 5,- in rekening gebracht.
Stap 2 - Selecteer de artikelen die je retourneert en de reden waarom je ze aan ons retourneert. Als je bestelling in afzonderlijke pakketten is geleverd, zijn deze waarschijnlijk door verschillende vertrouwde verkopers naar je verstuurd. Klik hier voor meer informatie over retourzendingen van meerdere verkopers. Je moet deze stap voltooien voor elke verkoper aan wie je retourneert.
Stap 3 - Bepaal met welke vervoerder je je bestelling wilt retourneren en gebruik de kaart om het dichtstbijzijnde afleverpunt te vinden.
Stap 4 - Als je een printer hebt, print dan je label. Als je geen printer hebt, dan moet je de optie 'Ik wil mijn eigen verzendkosten regelen' kiezen, het etiket downloaden en het retouradres handmatig op het pakket schrijven. Voeg je pakbon of bestelnummer toe aan het pakket, zodat het gemakkelijk kan worden geïdentificeerd. Zorg ervoor dat je het originele verzendetiket verwijdert of bedekt, om verwarring tijdens het transport te voorkomen.
Stap 5 - Breng je pakket naar het dichtstbijzijnde afleverpunt. Vergeet niet om een verzendbewijs te vragen voor het geval je contact met ons moet opnemen over je retourzending.
Stap 6 - Herhaal stap 1 tot 5 voor elk pakket dat je wilt retourneren. Je ontvangt een retourlabel met het juiste adres voor elk pakket. De verkoper kan alleen een terugbetaling in gang zetten als het artikel in het juiste magazijn is ontvangen.
Heb geduld! Na ontvangst kan het tot 10 dagen duren voordat je bestelling in het magazijn is verwerkt. Je wordt per e-mail op de hoogte gebracht wanneer deze is verwerkt. Het kan tot 5 werkdagen duren voordat het retourbedrag op je rekening staat, afhankelijk van je bank.